Engelska för kundbetjäning

C.C. Communications specialkurs Engelska för kundbetjäning är riktad till personer som arbetar i direkt kontakt med kunder, till exempel försäljare, receptionister samt personer som arbetar på en teletjänstcentral eller men någon annan uppgift i företaget som involverar kundkontakt. Kursen hjälper dig att behärska vokabulär och uttryck på engelska med vars hjälp du kan belysa ditt företags starka sidor och ger kunden en positiv bild av ditt företag samt dess tjänster och produkter.

Under kursen kan behandlas följande teman:

  • Introduktion till kundbetjäning på engelska
  • Kundmöten – artighet och formella uttryck, small talk, komma igång med affärerna
  • Telefonkontakt med kunder
  • Skriftlig kundbetjäning
  • Hantering av problem och klagomål
  • Uppföljning och service efter köpet: kvalitet och leverans
  • Kulturella olikheter i kundbetjäning – diskutera med kunder, ge affärsgåvor, osv.

Utöver dessa teman kan läraren också ta upp vokabulär som är direkt kopplad till din bransch eller dina arbetsuppgifter. Också andra områden kan inkluderas i kursen, som affärsbesök, förbereda och hålla presentationer eller att sköta beställningar per telefon.

Kursens huvudmål är att förbättra deltagarnas expertis inom kundbetjäning så att de i olika situationer kan kommunicera på flytande engelska. C.C. Communication hjälper er att uppnå detta mål.

Vi skräddarsyr kursen enligt studerandenas utbildningsbehov, schema och språknivå. Vid behov kan vi också genomföra nivåtestning innan kursen börjar.

Blev du intresserad?

Lämna en offertförfrågan!